Oppilaitoksen markkinointi on haastavaa ja täynnä sudenkuoppia. Eri sidosryhmät vaativat erilaisia markkinoinnin ja viestinnän keinoja ja kanavia. Lisäksi koulutusorganisaatiot ovat usein suuria ja monimutkaisia, joten eri yhteyksissä käytettyjen aineistojen määrä voi olla valtava.
Tällaisessa toimintaympäristössä yhtenäisten brändi- ja laatustandardien saavuttaminen ja ylläpitäminen voi olla vaikeaa. Juuri sitä sidosryhmät kuitenkin odottavat, ja epäonnistuminen voi vahingoittaa oppilaitoksen brändin tunnettuutta ja mainetta. Alan kova kilpailu ei helpota tilannetta.
Avuksi voi ottaa DAM-järjestelmän (digital asset management), jonka avulla oppilaitoksen markkinointi tehostuu ja brändin yhtenäisyyttä on helpompi ylläpitää eri kanavissa.
DAM tarjoaa apua digitaalisten aineistojen hallinnointiin ja turvalliseen säilyttämiseen. Kun tiedostot ja niiden eri versiot löytyvät helposti, säästyy aikaa ja rahaa. DAMissa säilytettäviä aineistoja voi myös helposti käyttää uudelleen eri tilanteissa, kuten tapahtumissa, lehdistöyhteistöissä ja oppimateriaaleissa.
Menestyneet yliopistot ja korkeakoulut käyttävät DAMia muun muassa
- markkinoinnin tehokkuuden ja tuottavuuden parantamiseen
- työntekijöiden avustamiseen, jotta he voivat tuottaa laadukkaampaa brändiviestintää
- välttämättömänä puolustuksena brändin heikkenemistä ja oikeudellisia riskejä vastaan
WoodWingin tarjoamasta oppilaitosten DAM-oppaasta selviää:
- Mitä DAM-järjestelmä tekee ja miksi se on must-have oppilaitosten markkinoinnissa
- Viisi tärkeintä tapaa käyttää DAMia oppilaitoksissa
- DAMin merkittävä rooli tietosuojan noudattamisessa
- DAMin keskeiset ominaisuudet, jotka auttavat täyttämään organisaatiosi tavoitteet
- Käytännölliset neuvot valitsemaan parhaiten soveltuvan DAM-järjestelmän oppilaitoksellesi
Lataa Woodwingin DAM-opas täältä.
Kaipaako oppilaitoksesi markkinointi tehostamista? Smartiumin tarjoama WoodWing Assets DAM-ratkaisu on helppokäyttöinen ja säästää aikaa sekä rahaa. Lue lisää tai ota meihin yhteyttä.