Moni meistä on ollut tilanteessa, jossa projektiviestintä sakkaa: tieto on pilkkoutunut ympäriinsä sähköposteihin, pikaviesteihin ja erillisiin dokumentteihin. Oikean tiedon ja tiedostoversioiden löytäminen vie aikaa, siitä koituu turhaa työtä ja pahimmillaan ideoita voi hävitä kokonaan.
Wrike-työkalun avulla sekä sisäiset tiimit että ulkopuoliset sidosryhmät voivat jakaa tietoa keskenään vaivattomasti. Kaikki tieto kollegoiden kommenteista tiedostojen eri versioihin löytyy samasta paikasta. Tässä artikkelissa esittelemme 6 ominaisuutta, joiden avulla Wrike-työnhallintajärjestelmä tekee projektiviestinnästä selkeämpää ja fiksumpaa.
1. Lisää läpinäkyvyyttä
Wrikessa kaikki projektin tiedot on koottu yhteen paikkaan, joten työskentely on läpinäkyvää. Kaikki projektitiimin jäsenet pääsevät ajantasaisiin tietoihin projektin tilasta, aikatauluista ja tehtävistä – mistä ja milloin tahansa. Kaikki näkevät myös, mitä muut tekevät, mikä lisää luottamusta projektin etenemiseen ja onnistumiseen.
2. Vastuut ovat selkeät
Projektin vastuualueiden määrittely onnistuu Wrikessa helposti parilla klikkauksella. Kun vastuut on jaettu, jokainen osallistuja tietää, mitä hänen odotetaan tekevän ja milloin, ja kuka on vastuussa mistäkin projektin osasta. Näin kukaan ei tee päällekkäistä työtä – eikä tehtäviä jää tekemättä siksi.
Vastuuhenkilöä voi myös vaihtaa, kun tehtävän tila vaihtuu:
3. Keskustelu keskittyy yhteen paikkaan
Wrikessa kaikki projektiin liittyvä keskustelu soljuu luontevasti samalla alustalla. Projektitiimin jäsenet voivat jakaa ajatuksia ja liitteitä suoraan tehtävien yhteydessä. Myös kuvien, dokumenttien ja videotiedostojen katselmointi ja kommentointi onnistuu näppärästi ja visuaalisesti sisäänrakennetulla työkalulla:
4. Muutosten jäljittäminen on helppoa
Wrike tallentaa kaikki projektiin tehdyt muutokset ja päivitykset. Kuka tahansa projektitiimin jäsen voi palata ajassa taaksepäin ja tarkistaa selkeästä Gantt-näkymästä projektin tilanteen eri päivinä. Tämä auttaa kaikkia pysymään ajan tasalla ja vähentää mahdollisia väärinkäsityksiä.
5. Integraatiot helpottavat tiedon jakamista
Wrikessa on paljon valmiita integraatioita: esimerkiksi Outlookiin, Gmailiin, Teamsiin, Slackiin ja tiedostojen jakamisalustoihin, kuten Google Driveen, SharePointiin ja DAM-palveluihin. Integraatioiden avulla tiedon jakamisesta tulee entistä helpompaa.
Esimerkiksi Gmail-integraatiolla sähköpostista saa helposti tehtyä uuden tehtävän Wrikeen:
6. Data auttaa seuraamaan edistymistä ja tekemään päätöksiä
Wrikessa käytössäsi ovat myös raportointityökalut, jotka auttavat seuraamaan projektien edistymistä, resurssien käyttöä ja tiimin suoriutumista. Voit yhdistellä dataa myös eri projekteista ja työtiloista ja koota ne yhteen. Näiden tietojen avulla voit tehdä tarvittavia muutoksia projektien aikana ja saat oppia tulevia projekteja varten.
Wriken avulla projektiesi viestintä selkiytyy ja tarvittavat tiedot on helppo sekä jakaa että löytää. Lue lisää Wrikesta tai varaa esittely täältä.