Markkinoinnin tuloksia seuraamalla opit tuntemaan yleisösi ja sen, mikä heitä puhuttelee – etkä käytä turhaan aikaa kampanjoihin ja kanaviin, jotka eivät vetoa heihin. Tässä artikkelissa esittelemme, miten markkinoinnin tulosten seuraaminen ja datan hyödyntäminen onnistuu saumattomasti Wrike-projektinhallintatyökalulla.
Mikä tekee Wrikesta hyvän analytiikkatyökalun?
Wrike on mainio analytiikkatyökalu, koska sen avulla voi esittää tietoa selkeästi ja havainnollisesti. Olipa kyseessä verkkosivuliikenteen data, sosiaalisen median tilastot, sähköpostikampanjat tai konversioasteet, Wrike auttaa havainnollistamaan kerätyn tiedon visuaalisesti.
Voit myös parantaa Wriken analytiikkaominaisuuksia erillisen Wrike Marketing Insights -työkalun avulla. Sillä keräät dataa eri markkinointikanavista suoraan Wrikeen. Näin esimerkiksi Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn, Youtube, Instagram ja MailChimp ovat helposti ulottuvillasi – ja näet sekä projektinäkymästä että raporteista, kuinka kampanjasi onnistuvat.
Mikä tekee Wrikesta hyvän työkalun markkinointitiimeille?
1. Kampanjoiden suunnittelu
Markkinointikampanjoiden suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta voi olla melkoista palapeliä. Wrikessa kampanjan läpivientiä voi selkiyttää jakamalla sen eri tehtäviin ja alatehtäviin. Apuna voi käyttää Wriken valmiita sapluunoita, joista löytyy pohjia tiimin omille työtiloille ja projekteille.
2. Kampanjoiden reaaliaikainen seuraaminen
Wrike Marketing Insightsin avulla saat kampanjoiden onnistumisesta dataa itse valitsemiisi projekteihin ja kansioihin reaaliajassa. Voit seurata kampanjoiden onnistumista eri kanavissa valmiiden mittareiden avulla. Wrike Marketing Insightsin mittarit seuraavat esimerkiksi käytettyä budjettia, sisällön katselukertoja ja konversioiden määrää.
3. Visuaaliset raportit kampanjoiden tuloksista
Kampanjan päättymisen jälkeen voit havainnollistaa saamiasi tuloksia monipuolisten visuaalisten raporttien ja koontinäkymien avulla. Yhdistelemällä erilaista dataa samaan näkymään voit tunnistaa, mitkä kampanjat tai kanavat tuottavat parhaita tuloksia. Saat arvokasta tietoa tulevien kampanjoiden suunnitteluun ja tiedät, mihin markkinointibudjettia kannattaa käyttää.
4. Tiedon jakaminen eteenpäin
Wriken avulla tiimit voivat helposti jakaa raportteja markkinointikampanjoiden onnistumisesta joko markkinointiosaston kesken tai muille organisaation tiimeille. Tämä lisää läpinäkyvyyttä, edistää yhteistyötä ja auttaa organisaation jäseniä ymmärtämään markkinoinnin vaikutusta liiketoimintaan. Tietoa voi jakaa myös asiakkaille tai osakkeenomistajille parilla klikkauksella:
Wrike Marketing Insights on siis monipuolinen ja käyttäjäystävällinen työkalu kampanjoiden luomiseen ja datan keräämiseen sekä analysointiin. Sen avulla voit saada syvällisemmän käsityksen kampanjoiden onnistumisesta ja tehdä perusteltuja päätöksiä. Markkinointi on jatkuvaa oppimista ja sopeutumista – anna Wriken auttaa sinua siinä. Kysy meiltä lisää Wriken markkinointijohtamisen työkaluista.